Δυσφημίζει την πόλη η Δημοτική Αρχή!

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011


ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

Απέτυχε η προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής να αποκρυφτεί από τον λαό η διακίνηση-μέσα από κατοικημένες περιοχές της πόλης- τουλάχιστον 7 200 τόνων επικινδύνων αποβλήτων οικοτοξικού χαρακτήρα ( πετρελαιοειδείς λάσπες από δεξαμενές των 2 διυλιστηρίων, Ασπροπύργου και Πετρόλα). Στο κενό έπεσε επίσης η προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής να υποβαθμίσει πλήρως το γεγονός.

Πρόκειται για τα επικίνδυνα και οικοτοξικά απόβλητα, που μετέφερε η εταιρεία διαχείρισης αποβλήτων POLYECO από τις εγκαταστάσεις της στο λιμάνι της Ελευσίνας για φόρτωση σε πλοίο με προορισμό αποτεφρωτήρα της Σουηδίας. Τον Δεκέμβριο του 2010 από το λιμάνι της Ελευσίνας διακινήθηκαν σιωπηρά 1900 τόνοι τέτοιων αποβλήτων, ενώ τον Απρίλιο μεταφέρθηκαν και φορτώθηκαν στο λιμάνι της Ελευσίνας 5.300 τόνοι.

Με την συναίνεση του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ), το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) όρισε το λιμάνι της Ελευσίνας (!) ως κύριο σημείο εξόδου από τη χώρα των αποβλήτων, αντί για το Λιμάνι του Πειραιά, όπως αρχικά είχε ορίσει με απόφασή του.

Το θέμα συζητήθηκε την Τρίτη 12 Απριλίου σε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που συγκλήθηκε με αίτημα φορέων της πόλης. Όπως φάνηκε από την συνεδρίαση αυτή, η Δημοτική Αρχή δεν είχε ούτε βρήκε κανένα λόγο ανησυχίας.

Θυμίζουμε ότι αυτή η Δημοτική Αρχή κατά τον περσινό προεκλογικό μήνα Σεπτέμβριο είχε επιτηδευμένα πανηγυρίσει για τη ματαίωση της εκφόρτωσης οχημάτων στο Λιμάνι από πλοία Ro-Ro τα οποία θα προκαλούσαν κυκλοφοριακό φόρτο στον οικιστικό ιστό! Όμως, όλως περιέργως, οι φορτωμένες με επικίνδυνα και οικοτοξικά απόβλητα νταλίκες, που για 6 ημέρες τον Απρίλιο εκτελούσαν 35 δρομολόγια την ημέρα, διερχόμενες από τις οδούς Ωκεανίδων και Κανελλοπούλου, δεν έγιναν αντιληπτές από την Δημοτική Αρχή, η οποία, επιπροσθέτως δεν διαπίστωσε κανένα κυκλοφοριακό φόρτο στον οικιστικό ιστό !

Στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 12 Απριλίου μόνο οι φορείς της πόλης φρόντισαν βρουν και να αποκαλύψουν έγγραφα και στοιχεία τόσο για είδος των διακινούμενων αποβλήτων, όσο και για τις προθέσεις των αρμόδιων Υπουργείων να μετατρέψουν το Λιμάνι της Ελευσίνας σε λιμάνι – πύλη εισόδου και εξόδου - κάθε λογής ανεπιθύμητων επικίνδυνων αποβλήτων.

Κι όμως: Κατά την συνεδρίαση αυτή ο Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή:

- Αντί να χαιρετίσουν την δράση των φορέων που αποκάλυψαν τεκμηριωμένα το γεγονός, αντιμετώπισαν τους φορείς με καχυποψία και επιχείρησαν, ούτε λίγο ούτε πολύ να τους καταστήσουν απολογητές, θέτοντας απροκάλυπτα - κυρίως ο Δήμαρχος - μέσω ερωτήσεων, απαράδεκτα ψευτοδιλήμματα: «θέλετε τα απόβλητα αυτά να τα διαχειριζόμαστε με ασφαλή τρόπο ή να τα βρούμε πεταμένα εδώ και εκεί;», «Είστε υπέρ της απαγόρευσης των βυτιοφόρων υγρών καυσίμων - αφού είναι επικίνδυνα φορτία - μέσα από την πόλη; ». Ερωτήσεις άσχετες με το θέμα και σκόπιμα αποπροσανατολιστικές, αφού η διαχείριση με ασφαλή τρόπο δεν προϋποθέτει το Λιμάνι της Ελευσίνας. Τόσα φορτία που έχει διακινήσει η Polyeco μέσω του Λιμανιού του Πειραιά, ή της Θεσσαλονίκης ή της Πάτρας, δε τα διαχειρίστηκε άραγε με ασφαλή τρόπο; Μήπως έχει πλευρίσει πλοίο στο λιμάνι της Ελευσίνας για φορτοεκφόρτωση καυσίμων και δεν το ξέρουμε; .Με λίγα λόγια, αν δεν δεχτούμε τα επικίνδυνα απόβλητα στο λιμάνι της Ελευσίνας, θα τα βρούμε «πεταμένα εδώ και εκεί»; Είναι δυνατόν να μεταφέρεται η ευθύνη για τις συνέπειες από την ανικανότητα και αδιαφορία της Πολιτείας και των εταιρειών στους πολίτες;

Τέτοια εκβιαστικά διλήμματα μόνο από τους ιδιοκτήτες της Polyeco δικαιολογούνται . Κι όμως αυτά τέθηκαν από τον Δήμαρχο.

- Τόσο ο Δήμαρχος όσο και ο εισηγητής εκτέθηκαν ανεπανόρθωτα όταν αμφισβήτησαν τις καταγγελίες μας για την τοξικότητα των επικίνδυνων λασπών και άλλων αποβλήτων, αφού όλα τα επίσημα έγγραφα - που αποκαλύψαμε - αναφέρουν ρητά την οικοτοξικότητα των συγκεκριμένων αποβλήτων την οποία εξάλλου και η ίδια η εταιρεία παραδέχθηκε. Είναι εξωφρενικό !

Προσπαθώντας μάλιστα ο Δήμαρχος να υποβαθμίσει πλήρως την πρωτοφανή διακίνηση χιλιάδων τόνων λάσπης πετρελαιοειδών μέσα από τη πόλη, χαρακτήρισε τα απόβλητα μικρότερης επικινδυνότητας από το μαζούτ και το ντήζελ και τα εξομοίωσε με τις φορητές μπαταρίες που οδεύουν για ανακύκλωση…! Μετά από αυτά, δεν απορήσαμε, όταν διαπιστώσαμε, ότι αυτούσια η επιχειρηματολογία του Δημάρχου ενσωματώθηκε και στο Δελτίου Τύπου που εξέδωσε η Polyeco

- Αντί να στηλιτεύσουν την ενέργεια του ΟΛΕ να συναινέσει στην χρησιμοποίηση του λιμανιού για την φόρτωση, και μελλοντικά, την εκφόρτωση επικινδύνων αποβλήτων, αρκέστηκαν, τόσο ο Δήμαρχος, όσο και ο Εισηγητής στην καθησυχαστική διαπίστωση, ότι η διαδικασία έχει εξασφαλίσει όλες τις νόμιμες άδειες. Αλήθεια, δεν γνωρίζουν, ότι η Χαλυβουργική είχε όλες τις αδειοδοτήσεις για την μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής; Μήπως όλα τα εγκλήματα στο Θριάσιο δεν έχουν καλυφθεί πίσω από τις προβλεπόμενες από τον νόμο άδειες;

- Αντί να καταγγείλουν το ΥΠΕΚΑ για την έκδοση των αδειών που εκτρέπουν αυτά τα φορτία από το λιμάνι του Πειραιά στο λιμάνι της Ελευσίνας, αντί να διαμηνύσουν προς την Κυβέρνηση να εγκαταλείψει κάθε σκέψη για την μετατροπή του Λιμένα της Ελευσίνας σε πύλη εισόδου και εξόδου τοξικών και επικίνδυνων αποβλήτων και να την καλέσουν να μην εκδώσει καμιά νέα άδεια διασυνοριακής μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων από το λιμάνι μας, σιώπησαν και ζήτησαν μάλιστα την γρήγορη αξιοποίηση για τον σκοπό αυτό του νέου λιμένα στην Βλύχα !

- Αντί να αδράξουν την ευκαιρία να προειδοποιήσουν το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τον ΟΛΠ ότι δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αποδεκτή ένταξη του Λιμανιού της Ελευσίνας στο κυοφορούμενο ΑΤΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ως λιμάνι πατενταρισμένο για την εξυπηρέτηση των επικίνδυνων, τοξικών ή μη, αποβλήτων και των κάθε λογής ανεπιθύμητων στα άλλα λιμάνια φορτίων, ουδόλως ασχολήθηκαν με το θέμα.

- Αντί να λάβουν απόφαση απαγόρευσης της διέλευσης των επικίνδυνων αποβλήτων από την οδό Ωκεανίδων - όπως έπραξαν για την διέλευση των οχημάτων από τα πλοία Ro-Ro – και να διακηρύξουν σε όλους τους τόνους, ότι θα παρεμποδίσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο την φορτοεκφόρτωση τοξικών και επικίνδυνων φορτίων στο λιμάνι, ζήτησαν να γίνουμε εμείς συμμέτοχοι στην εξεύρεση λύσης για τη διακίνηση των επεξεργασμένων από την Polyeco ή ανεπεξέργαστων αποβλήτων των διυλιστηρίων, και όχι μόνο !!! Βρισκόμενοι μάλιστα σε πλήρη σύγχυση ρόλων, Σύμβουλοι της πλειοψηφίας, έχοντας – φαίνεται - αγωνίες παρόμοιες των στελεχών της Polyeco, επικαλέστηκαν και την αρχή της εγγύτητας για την διακίνηση των αποβλήτων αυτών. Μήπως άραγε αγωνιούν και για την τύχη των 2 «κυττάρων» στο καταπράσινο Μελετάνι που η MANDRECO, θυγατρική της POLYECO, προορίζει για την πρώτη χωματερή επικίνδυνων αποβλήτων στην Ελλάδα, όπου μεταξύ άλλων θα ταφούν – λόγω και της αρχής της εγγύτητας – και οι χιλιάδες τόνοι των εκκαμινευμάτων των 2 Χαλυβουργιών; Ας σημειωθεί, ότι ήδη, 2 Δημοτικοί Σύμβουλοι δέχθηκαν να ταξιδέψουν στην Σουηδία με έξοδα της POLYECO για να παρακολουθήσουν την διακίνηση των αποβλήτων .

Υπό τις απογοητευτικές αυτές συνθήκες η έκδοση ενός ψηφίσματος, είτε του αναιμικού που πρότεινε η ίδια Δημ. Αρχή, είτε του διαμορφωμένου, που προέκυψε από περαιτέρω διαβούλευση μεταξύ των παρατάξεων, ( που λέει τα αντίθετα από αυτά που πιστεύει η Δημοτική Αρχή), αποτελεί μάλλον επαναλαμβανόμενη κοροϊδία. Πολύ περισσότερο, που χρειάστηκαν 15 περίπου ημέρες μετά την συνεδρίαση του Δ.Σ., για να εκδοθεί ακόμη και αυτό το ψήφισμα.

Τουλάχιστον ως κωμική μπορεί να χαρακτηριστεί και η θέση της Αντιπεριφερειάρχου Δυτικής Αττικής ότι προτιμά να «βλέπει τα τοξικά», όπως – υποθέτουμε- προτιμούσε χρόνια τώρα να βλέπει τα σκουπίδια.

Η Δημοτική Αρχή θέλοντας να συγκαλύψει τη διακίνηση των επικίνδυνων φορτίων της POLYECO διακύβευσε κάτι παραπάνω από την εξαγωγή ενός ή δύο φορτίων της εταιρείας. Διακύβευσε τον χαρακτηρισμό του Λιμένα της Ελευσίνας – του υφιστάμενου είτε του μελλοντικού – ως κατάλληλης πύλης εισόδου και εξόδου των επικινδύνων τοξικών ή μη αποβλήτων του λεκανοπέδιου.

Είναι υπεύθυνη που με την ενδοτική προς τα κάθε λογής συμφέροντα πολιτική της τροφοδοτεί πηχυαίους τίτλους της δημοσιότητας που προβάλλουν την Ελευσίνα για τα νέα επιτεύγματά της: το νέο μεγάλο διυλιστήριο , την προοπτική να γίνει κέντρο υποδοχής επικίνδυνων, τοξικών ή μη, αποβλήτων κ.α. Η πολιτική της δυσφημίζει την πόλη.

Ελευσίνα 30/04/2011

ΘΡΙΑΣΙΟ SOS

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ

ΕΠΙΤΡΟΠΗ KATOIΚΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ «Για την διασφάλιση του κοινόχρηστου χαρακτήρα της Παραλίας της Ελευσίνας και των ελεύθερων χώρων που υπάρχουν κοντά στην θάλασσα»

ΔΙΑΡΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ



4 σχόλια

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Σε συνέχεια των όσων αναφέρονται στο κείμενο το της 30/4/2011, σχετικά με την διακίνηση των επικινδύνων αποβλήτων από το λιμάνι Ελευσίνας και το οποίο υπογράφει το θΡΙΑΣΙΟ SOS και άλλοι φορείς της πόλης θέλω να αναφέρω τα ακόλουθα:

1. Ερεύνησα και ενημέρωσα το Δημοτικό συμβούλιο αλλά και τους παρευρισκόμενους φορείς για την νομιμότητα της διαδικασίας. Διαβεβαίωσα το Δημοτικό Συμβούλιο ότι η διαδικασία είναι καθ’ όλα νόμιμη.
2. Το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης οφείλει να διασφαλίζει την προστασία των πολιτών και του περιβάλλοντος και όχι να αποφασίζει για την παρεμπόδιση ή μη επαγγελματικών δραστηριοτήτων με μοναδικό κριτήριο την επαγγελματική θέση που κατείχε στο παρελθόν στην εν λόγω εταιρεία ο Δήμαρχος. Με αυτή την λογική εντοπίστηκαν οι πιθανοί κίνδυνοι:
a) στην μεταφορά προς το λιμάνι και
b) κατά την θαλάσσια μεταφορά.
Όσον αφορά στην οδική μεταφορά προς το λιμάνι, η κάθε εταιρεία προκειμένου να αδειοδοτηθεί για την διασυνοριακή μεταφορά επικινδύνων αποβλήτων οφείλει βάση της νομοθεσίας, να εκπονήσει Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών. Προτείναμε λοιπόν, αυτό το σχέδιο να κοινοποιείται στην Δημοτική Αρχή πριν την εκτέλεση των εργασιών.
Όσον αφορά στην θαλάσσια μεταφορά και προκειμένου να αποκλείσουμε και το ακραίο σενάριο ότι τα απόβλητα δεν φτάνουν ποτέ στον προορισμό αλλά βυθίζονται στην θάλασσα, ζητήσαμε να μας κοινοποιηθούν τα πιστοποιητικά παράδοσης των αποβλήτων στον τελικό αποδέκτη.
Με τους παραπάνω τρόπους, ουσιαστικά, διασφαλίζεται ότι η όποια διαδικασία γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες ασφάλειας που ορίζει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, χωρίς να παρεμποδίζεται μία επιχειρηματική δραστηριότητα, κυρίως σήμερα στην οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η χώρα.
3. Σχετικά με τη φύση των αποβλήτων, απαντώντας στα τραγελαφικά δημοσιεύματα που είχαν δει το φως της δημοσιότητας, ενημέρωσα το Δημοτικό Συμβούλιο για τον χαρακτηρισμό των συγκεκριμένων αποβλήτων.
Τα επικίνδυνα απόβλητα με βάση την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και όχι γιατί το λέει ο Αμπατζόγλου ή ο Παπαδόπουλος ή όποιος άλλος κατατάσσονται σε 9 κατηγορίες ανάλογα με την επικινδυνότητά τους (κλάσεις). Τα τοξικά απόβλητα είναι στην κλάση 6, ενώ τα απόβλητα που διακινήθηκαν είναι στην κλάση 9.
Τα απόβλητα που διακινηθήκαν είναι οικοτοξικά και όχι τοξικά. Η διαφορά είναι τεράστια. Ως τοξικά απόβλητα χαρακτηρίζονται αυτά των οποίων η εισπνοή, κατάποση ή εισχώρηση στο δέρμα είναι δυνατόν να συνεπάγεται σοβαρούς κινδύνους, παροδικού ή χρόνιου χαρακτήρα ή ακόμη και το θάνατο. Ως Οικοτοξικά χαρακτηρίζονται ουσίες και παρασκευάσματα που παρουσιάζουν ή είναι δυνατόν να παρουσιάσουν άμεσο μελλοντικό κίνδυνο για έναν ή περισσότερους τομείς του περιβάλλοντος.
Από τα παραπάνω γίνεται σαφές, ότι η ανακοίνωση της 30ης Απριλίου 2011, διαστρεβλώνει την πραγματικότητα και αποσκοπεί στην δημιουργία εντυπώσεων και μόνο.
Όχι μόνο δεν δυσφημίστηκε η πόλη αλλά έγινε προσπάθεια να προσεγγισθεί και να αντιμετωπιστεί το θέμα με την μέγιστη δυνατή σοβαρότητα, λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους πιθανούς κινδύνους τόσο για τους πολίτες όσο και για το περιβάλλον της Ελευσίνας. Την πόλη δυσφημούν όσοι με εντυπωσιακούς και ΨΕΥΔΕΙΣ τίτλους παρουσιάζουν την πόλη ως ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΞΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ!Ποιος δίνει το δικαίωμα σε μερίδα πολιτών, οι οποίοι μη μπορώντας να βρουν άλλο πεδίο αντιπολίτευσης, να στερούν από μία συντεχνία της πόλης (εργαζόμενοι στο λιμάνι) το δικαίωμα να εργασθούν, ιδιαίτερα στην σημερινή οικονομική συγκυρία;
Που βασίζονται και τερατολογούν με αυτό τον τρόπο;
Τελειώνοντας αναφέρω ότι ουδέποτε είχα επαγγελματική συναλλαγή με την εταιρεία POLYECO A.E. Προσωπικά, έχω απόλυτη συναίσθηση του γεγονότος ότι η τιμητική θέση που κατέχω στο Δημοτικό Συμβούλιο της Ελευσίνας, είναι ανεξάρτητη από την επαγγελματική μου ενασχόληση. Ελπίζω στο μέλλον στην ίδια λογική να κινηθούν και άλλοι εκλεκτοί συμπολίτες και φίλοι ώστε να μην μετατρέπεται η αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου σε χώρο άκαρπης και υστερόβουλης αντιπαράθεσης αλλά σε χώρο ανταλλαγής απόψεων και γόνιμου διαλόγου.

Δημήτρης Παπαδόπουλος

5 Μαΐου 2011 στις 3:15 π.μ.
Ανώνυμος είπε...

1."Το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης οφείλει να διασφαλίζει την προστασία των πολιτών και του περιβάλλοντος"
Γιατί δεν το κάνει;

5 Μαΐου 2011 στις 3:34 π.μ.
Ανώνυμος είπε...

Στις 12 Απριλίου, 21 μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου (μεταξύ των οποίων και ο κ. Δημ. Παπαδόπουλος) υπέγραψαν το παρακάτω ψήφισμα του Δημ. Συμβουλίου Ελευσίνας
« To Δημοτικό Συμβούλιο με αφορμή τη διακίνηση επικίνδυνων αποβλήτων από το Κεντρικό Λιμάνι της Ελευσίνας ( λάσπες πετρελαίου) δηλώνει για μια ακόμα φορά ότι:
• Eίναι ανάγκη να μεταφερθεί το λιμάνι εκτός του οικιστικού ιστού και οι ακτές να αποδοθούν στο Λαό.
• Είμαστε αντίθετοι στην διακίνηση επικίνδυνων φορτίων μέσα από τον οικιστικό ιστό και το Κεντρικό Λιμάνι της Ελευσίνας.
• Διαμαρτυρόμαστε για την έλλειψη ενημέρωσης της Δημοτικής Αρχής τόσο για την διακίνηση των επικίνδυνων φορτίων όσο και για τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται.
• Σε κάθε περίπτωση στο μέλλον το δημοτικό συμβούλιο θα εμποδίσει με κινητοποιήσεις παρόμοιες διακινήσεις επικίνδυνων φορτίων στην πόλη. »
Και μόνο η συνυπογραφή του παραπάνω – αναιμικού κατά την εκτίμησή μας - ψηφίσματος καθιστά παντελώς ανακόλουθους και αδικαιολόγητους τους ισχυρισμούς του κ. Παπαδόπουλου. Δυστυχώς, εκτίθεται για δεύτερη φορά.

8 Μαΐου 2011 στις 5:11 π.μ.
nik είπε...

Ο κος Παπαδόπουλος ξαναλέει όσα είπε στο δημοτικό συμβολία, διανθισμένα με την επιχειρηματολογία του δελτίου τύπου της polyeco. Είναι πάντως θλιβερό ότι κατά (ελευσίνια) μυστήρια σύμπτωση ο Δημος πάντα τα μαθαίνει όλα τελευταίος (και ενώ έχει βουιξει ο τόπος) και ότι η "ερευνα" και ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου γίνεται κατόπιν εορτής για να καταλήξει σε χλιαρα ψηφίσματα που θα "επικαιροποιούνται" ανα διετία και δεν θα μπαίνουν ποτέ σε εφαρμογή. Διευκρινίζει πάντως ο κος Παπαδόπουλος ότι ουδέποτε είχε οικονομική συναλλαγή με την Polyeco. Αυτο μάλλον για σπόντα μου ακούγεται.

8 Μαΐου 2011 στις 9:27 π.μ.